De som menar att de har sett och mött Gud, föreställer sig honom på ett speciellt sätt, eller när de säger att de mött hans son, Jesus Kristus. Då har de redan en klar bild och en färdig uppfattning om honom, eller hur?

   Jo säkert. De hade sett bilderna i Bibeln med Gustave Dorés illustrationer, i kyrkan eller kanske som bokmärken?

   Det är ju numera känt att familjen Frånlandsvind och de andra i hjärngänget och stjärngänget är intresserade av Ufos, utomjordingar och levande varelser på andra planeter, ute i rymden.

   Jodå, det har jag nog lagt märke till.

   Det är väl samma sak där. De som säger att de har mött utomjordingar, har också hört talas om dem eller har sett dem, någonstans. Kanske i en veckotidning, i ett teveprogram eller tillsammans hemma hos någon granne som har såna tidningar och böcker?

   Så är det nog alltid.

   Man kan alltså bara se nåt som man vet nåt om, eller va?

   Annars har man inte ord för det. Jag kan beskriva det men för att nån annan ska förstå vad det är som jag talar om, måste det vara känt också för honom.

   Då tänker jag så här: jag kan inte tala om ingenting, förrän det har blitt till nånting.

   Ja, just det. Men ingenting kan ju fortfarande vara bara ingenting. Tittar du upp genom en lucka i taket, så kan du se mörkret uppe på vinden. Det är ingenting, tills du tänder ficklampan och kan se vad som finns där uppe.

