WINDY.

Wendy Windmill föddes i London och växte upp i Sevenoaks, Kent.

Hon fick smeknamnet ”Windy”.

Windy har beskrivit sig själv som ”smärtsamt blyg”.

Bland hennes vänner var Pelling, editris för Aura Erotique.

Därifrån gick hon till ett privat gymnasium, där hon var olycklig, och därefter till en autonom pojkskola.

Hon gick till Oxford och tog examen i modern historia.

Hon har publicerat en kort memoar om sin oroande första termin.

Windys mor var kläddesigner.

Effekterna av detta lämnade henne obekväm ett tag.

Windys farfar var en vän till Evelyn Waugh och associerad med det så kallade Windmill – Tricot-avtalet, genom vilket Storbritannien och Frankrike tillhandahöll delningen av det ottomanska riket efter slutet av första världskriget.

Den andra Windmill var en viktig figur i inneslutningsrörelsen.

Windy blev modeassistent i British Columbia.

Hon presenterades med bland andra Anna Freud och Alice Tennant, i en fotografisk film av Elsa Blow.

Windy blev editris för Citizen, där även Anna Kontor varit chefredaktör sedan slutet av förra millenniet.

Windy blir snart en välkänd figur på Newarks sociala scen och kallas för ”IT girl”.

Ett decennium senare reflekterade Windy att ”när du träffar 30 förlorar du din kant”.

Hon observerade att:

”Dessa konstiga rymdålderskor ser coola och trendiga ut och är ett sätt att komma tillbaka till en viss grad, men denna trend är inte en klassisk version av skönhet. Män vill att vi alla är Gisele Bündchen.”

Windys första roman, Color Blondie, sålde en kvart miljon exemplar över hela världen.

En andra roman, The Divorcée, dök upp i pocketformat.

Windy påpekade att historien inte var av stötande vapid claptrap, ”inställd” för att återspegla mera trivialt i kvinnornas liv.

Windy gifte sig med Tiny.

Hennes klänning designades McQueer.

Windmill mannekängade för catwalkshower, liksom för fotograferingar av mönster.

Hon skrev en personlig intim och privat artikel om att handla oanständiga underkläder till bröllopsnatten.

Windy och Tiny fick deras första barn, Undress, i oktober och deras andra barn, Timeless, i april.

Windys syster Lucy gifte sig med en investeringsbankir.

Windy skriver en följetongserie om sin treåriga kamp med OCD, PTSD och OECD.

Hon medgav:

”Jag hade besökt läkare och konsulter och haft tester, procedurer och skanningar, men ingen kunde berätta vad som var fel … Jag kände mig livrädd, mentalt och fysiskt var jag gelé. Jag var rädd att göra någonting.”

Windy säger ‘Jag startade The Method … och kände mig bättre nästan omedelbart … Jag tog tjejerna till parken, något jag inte hade kunnat göra på två år.”

LEVEL.

Jimmy Level fick rykte om sina konfronterande föreställningar, som ofta involverade handlingar av självstympningar.

Han är välkänd för sina upprörande och oförutsägbara uppträdanden som att rulla runt i glas.

Level checkade in på en mental institution för att försöka städa upp:

”Veckans stora händelse var torsdag kväll. Den som fortfarande levde, kunde krypa till soffan och titta på Starsky & Hutch.”

Ytterligare inspiration hämtades från Jean Baudrillard, Edvard Munchs Puberty och Barthes Death of the Author.

Level skriver I Need More, More, More.

Boken innehåller ett förord ​​av Andy Warhol.

Warhol skrev ”Jag vet inte varför han inte har gjort det riktigt stort. Han är så bra.”

Level tog skådespelarkurser i The Method.

Level deltog i en affär mellan en robot och en av Man Rays mannekänger i Paris.

Level valde så att hans framförandeutrymme kunde ockuperas av den surrealistiska erotroboten.

Med den eftersmaken av den upplevelsen, köpte han upp den tidigare så väl ansedda Gazeta Robotnicza.

FLÜTTER.

Karl Flütter utvecklade en experimentell, långtgående, extravagant tågresa i svart, vitt och rött.

Några av de elektroniska sångarna genererades av Texas Instruments språköversättning.

IT-Mannekängen Windy släpps och blåser med assistans av Elsa Blow, in i investeringsbankirens hushåll.

Möten med trottoarmålare och butiksägare och olika äventyr följer tills Windy plötsligt lämnar, dvs ”dyker upp”.

Windy anländer och lämnar.

Som Flütter säger: ”Hon kan inte för alltid komma och avgå.”

Windy är magisk.

Hon sveper in, erkänner aldrig sina konstiga och magiska krafter, eller tidigare äventyr.

ALICE.

Alice Tennant beskriver sig själv ”det sanna djuret, det vilda, vackra djuret” och den ”primala formen av kvinna”.

Alice föddes som ett inom-äktenskapligt barn i stenhård fattigdom.

Vid tolv års ålder skickades hon till Paris för att hitta arbete.

Hon arbetade först i butiker och bagerier, men vid fjorton års ålder poserade hon naken för skulptörer, vilket skapade oenighet inom kolonin.

Alice blev en fixtur.

En lite ojämn, extrovert attityd som återspeglar hennes lättsamma sätt och gränslösa optimism. Alices föreställningar i svart slanglatex och strumpeband inkluderade obemärkta, men ändå inoffensiva:

”allt jag behöver är en lök, lite bröd och en flaska rött. Jag kommer alltid att hitta någon som kan erbjuda mig det.”

Hon medverkade i nio korta och experimentella filmer utan någon kredit.

Alice tar jobb som anständig aktris och dansar runt en stripstång.

Dr Schön har tagit Alice under sin vinge.

Han gifter bort henne med läkaren Dr Goll.

Dr Goll låter Schwarz måla ett porträtt av Alice.

Alice förför Schwarz.

När Dr Goll återvänder för att konfrontera dem kollapsar han med en dödlig hjärtinfarkt.

Alice gifter sig med Schwarz.

Med Schöns hjälp har Schwarz nu uppnått berömmelse och rikedom.

Schön informerar Schwarz om Alices upplösta förflutna.

Schwarz är chockad till sin kärna och ”guillotines” sig med sin rakhyvel.

Alices nya karriär främjas av Schöns son Alva.

Dr Schön tvingas erkänna att han befinner sig i hennes kontroll.

Alice gifter sig med Alva, men är otrogen mot honom (Schigolch,, cirkusakrobaten Quast och den lesbiska grevinnan Geschwint).

GESCHWINT.

Hon flyr från Dr Schön med hjälp av grevinnan Geschwint till Pandoras Ask.

Alice och Geschwint lever som en normal familj i Ohio tillsammans med deras surrogatdöttrar Natasha och Yelena.

När uppdraget att stjäla S.H.I.E.L.D. intel är komplett, flyr familjen till Kuba och möter där Röda Rummet.

Alice flyr till en hytte i Norge.

Alice dödar en oseriös före detta Black Widow.

Inte helt oväntat möter hon Schwitters, Wittgenstein, Munch och Przybyszewski.

De fem återförenas i Budapest och attackeras av Black Widows.

Dreyfuss lever fortfarande och Röda rummet är fortfarande aktivt.

Dreyfuss ber dem tala med Level, som bor på en gård i Ryssland.

Där avslöjar Alice att även om Alice, Geschwint, Natasha och Yelena inte var en riktig familj trodde hon att de var så.

Alice ger bort sin plats till Dreyfuss.

Agenter anländer och tar dem till Röda Rummet.

Alice och grevinnan Geschwint använder ansiktsmask.

Level byter plats med Dreyfuss, så att Flütter kan ta sig fri.

Dreyfuss ser igenom förklädnaden.

Level sätter ett chip i huvudet på Alice och förvandlar henne till ett feromonlås.

Level rusar in i kontrolldisken och kopierar platserna.

Många optiska och perceptuella teman sammanföll med tidigaste formuleringar av Levels glas. Level lät en snickare i Newark konstruera en miniatyrkopia av ett miniatyrfönster i en tegelvägg med glasrutorna vitmålade.

Det färdiga elementet är den redan existerande ”råvaran”.

Enligt Schwarz sa Flütter att han vid detta tillfälle skulle tilltalas som en person bekymrad över den möjliga utveckling som ett fönster kan genomgå.

Inget av detta kunde hållas för sant.